2007-08-20

ГЛАСУВАЙТЕ ЗА БЪЛГАРИЯ - ИЛИ ПРОТИВ СЕБЕ СИ


Пре­диз­бор­но об­ръ­ще­ние
Из­лъ­че­но по Бъл­гар­с­ка­та те­ле­ви­зия
на 17 сеп­тем­в­ри 1991 г., втор­ник, от 20.40 ч.
Пуб­ли­ку­ва­но в:
Ин­фор­ма­ци­он­ния бю­ле­тин на БТА - прес­служ­ба „Ку­ри­ер“ бр. 184 (459)/19.09.1991 г.;
в-к „Ли­бе­ра­лен кон­г­рес“ бр. 12/14-­21.10.1991 г.
Каз­вам се Ян­ко Ян­ков, ос­но­ва­тел и пред­се­да­тел на Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес. Съ­о­б­ща­вам то­ва, по­не­же за те­ле­ви­зи­я­та и ра­ди­о­то мо­е­то име и име­то на Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес са та­бу. За­що­то:
– на 14 де­кем­в­ри 1989 г. ра­зоб­ли­чих та­ка на­ре­че­ния „ми­рен пре­ход“ на Же­лю Же­лев, т.е. нас­то­ях да се от­не­ме на со­ци­а­лис­ти­те шан­са да ов­ла­де­ят и ико­но­ми­чес­ка­та власт в ка­чес­т­во­то на не­о­ка­пи­та­лис­ти;
– на „Кръг­ла­та ма­са“ се обя­вих про­тив съг­ла­ша­тел­с­ка­та по­ли­ти­ка на опи­то­ме­на­та от со­ци­а­лис­ти­те страх­ли­ва „опо­зи­ция“;
– под­к­ре­пих през ля­то­то на 1990 г. ис­ка­не­то на стач­ку­ва­щи­те сту­ден­ти за раз­пус­ка­не на про­даж­но­то Ве­ли­ко На­род­но съб­ра­ние – един­с­т­ве­но въз­мож­но­то пра­вил­но по­ли­ти­чес­ко ре­ше­ние то­га­ва;
– нас­то­я­вах – прак­ти­чес­ки сам сред де­пу­та­ти­те – пар­ла­мен­тът да при­е­ме прог­ра­ма­та „Ран–Ът“ ка­то ос­но­ва на пре­хо­да към па­зар­на ико­но­ми­ка;
– зак­лей­мих най-го­ля­мо­то пре­да­тел­с­т­во в бъл­гар­с­ка­та ис­то­рия – ко­а­ли­ци­я­та меж­ду со­ци­а­лис­ти­те и СДС през де­кем­в­ри 1990 г., ко­я­то спа­си со­ци­а­лис­ти­те от не­ми­ну­ем пъ­лен по­ли­ти­чес­ки и ико­но­ми­чес­ки крах, умър­т­ви „си­ня­та“ идея и пре­вър­на СДС от опо­зи­ция в съ­учас­т­ник на „сто­го­диш­на­та“ пар­тия и ви­нов­ник по не­во­ля за на­ци­о­нал­на­та ка­тас­т­ро­фа;
– не под­пи­сах про­е­к­та за Кон­с­ти­ту­ция, по­не­же Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес приз­на­ва са­мо Тър­нов­с­ка­та кон­с­ти­ту­ция за ле­ги­тим­на в Бъл­га­рия и за­що­то въп­рос­ни­ят текст е кон­с­ти­ту­ция на „де­мок­ра­ти­чес­кия“ со­ци­а­ли­зъм (с поч­ти то­та­лен дър­жа­вен мо­но­пол, иму­ни­тет на реп­ре­сив­ния апа­рат, не­въз­мож­ност за про­ме­ни), но и по­ра­ди прес­тъп­ле­ни­я­та при про­веж­да­не­то на из­бо­ри­те и при гла­су­ва­не­то на тек­с­та.
За­ра­ди всич­ко то­ва дос­тъ­път до ра­ди­о­то и те­ле­ви­зи­я­та на Ян­ко Ян­ков и на Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес е заб­ра­нен. Из­пол­з­вам днеш­на­та въз­мож­ност да съ­о­б­щя на бъл­гар­с­кия на­род съ­дър­жа­ни­е­то на на­ша­та плат­фор­ма. Тя е квин­те­сен­ция на из­ба­ви­тел­на­та за Бъл­га­рия прог­ра­ма на Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес:
Кон­к­рет­ни не­о­т­лож­ни дейс­т­вия за из­ба­вя­не
на на­ро­да ни от глад­на смърт,
за бър­зо стъп­ва­не на кра­ка и ста­би­лен нап­ре­дък,
прев­ръ­ща­щи Бъл­га­рия в Швей­ца­рия на Бал­ка­ни­те
Из­би­ра­не на ли­бе­ра­лен пар­ла­мент с ми­ни­мал­но пред­с­та­ви­тел­с­т­во на со­ци­а­лис­ти­те-ко­му­нис­ти и тех­ни­те съ­ю­з­ни­ци.
Наз­на­ча­ва­не на ли­бе­рал­но пра­ви­тел­с­т­во.
Из­на­ся­не на ця­ла­та ис­ти­на за 47 го­ди­ни со­ци­а­лис­ти­чес­ки то­та­ли­та­ри­зъм.
За­дейс­т­ва­не на прог­ра­ма­та на Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес за из­бав­ле­ние на Бъл­га­рия и за бър­зия ико­но­ми­чес­ки нап­ре­дък на Оте­чес­т­во­то ни.
Въз­с­та­но­вя­ва­не на един­с­т­ве­на­та ле­ги­тим­на за Бъл­га­рия кон­с­ти­ту­ция – Тър­нов­с­ка­та, и об­но­вя­ва­не­то є в ду­ха на съв­ре­мен­ни­те ли­бе­рал­ни идеи.
Кон­с­ти­ту­ци­он­но прог­ла­ся­ва­не на пос­то­ян­ния не­у­т­ра­ли­тет на Бъл­га­рия, меж­ду­на­род­но­до­го­вор­ноп­рав­но га­ран­ти­ран от дър­жа­ви­те-пос­то­ян­ни член­ки на Съ­ве­та за си­гур­ност на ООН и НА­ТО.
Кон­с­ти­ту­ци­он­но обя­вя­ва­не на ця­ла­та бъл­гар­с­ка те­ри­то­рия за зо­на за сво­бод­на ико­но­ми­чес­ка дей­ност.
На­ма­ля­ва­не на пла­ща­ни­те су­мар­но да­нъ­ци на рав­ни­ще­то на най-нис­ки­те в све­та (не по-ви­со­ки от 20 %).
Въз­с­та­но­вя­ва­не със за­кон на всич­ки граж­дан­с­ки и ико­но­ми­чес­ки пра­ва на жи­ве­е­щи­те в чуж­би­на на­ши съ­на­род­ни­ци.
Въз­п­ри­е­ма­не на прог­ра­ма­та „Ран–Ът“ (за­е­д­но с раз­ра­бот­ка­та на Бъл­гар­с­ка­та асо­ци­а­ция за ста­бил­на ико­но­ми­ка /БА­СИ/, прог­ра­ма „Ли­бе­рал­на ико­но­ми­ка“, ка­то ос­но­ва на пре­хо­да план-па­зар.
Сключ­ва­не на ком­п­лекс от до­го­во­ри за об­шир­на и всес­т­ран­на, без­въз­мез­д­на тех­ни­чес­ка по­мощ от раз­ви­ти­те за­пад­ни дър­жа­ви.
Ор­га­ни­зи­ра­не по­лу­ча­ва­не­то на не­о­б­хо­ди­мия вън­шен ста­би­ли­за­ци­о­нен за­ем и прив­ли­ча­не на де­сет­ки ми­ли­а­р­ди до­ла­ри час­т­ни чуж­ди ка­пи­та­ли в бъл­гар­с­ка­та ико­но­ми­ка.
Нор­ма­ли­зи­ра­не на зап­ла­ти­те в съ­о­т­вет­с­т­вие с рав­ни­ще­то на про­и­з­вод­с­т­во­то, пос­тиг­на­то ка­то ре­зул­тат от из­б­ро­е­ни­те мер­ки.
Де­сет­го­ди­шен да­нъ­чен мо­ра­то­ри­ум за до­хо­ди­те на про­и­з­во­ди­те­ли­те на сел­с­кос­то­пан­с­ка про­дук­ция и на стро­и­те­ли­те на жи­ли­ща за ма­со­вия пот­ре­би­тел.
На­ма­ля­ва­не на це­ни­те на ос­нов­ни­те хра­ни­тел­ни сто­ки.
Приз­на­ва­не пра­во­то на дя­ло­ве на всич­ки ра­бо­те­щи и ра­бо­ти­ли в пред­п­ри­я­ти­я­та с при­нос в съз­да­де­ни­те фон­до­ве.
Не­за­бав­но връ­ща­не на всич­ки заг­ра­бе­ни от дър­жа­ва­та БРП(к)БКП/БСП, от ко­о­пе­ра­ци­и­те и от ТКЗС/ДЗС/МТС/АПК след 09.09.1944 г. иму­щес­т­ва, със съ­о­т­вет­на ком­пен­са­ция на соб­с­т­ве­ни­ци­те им за на­не­се­ни вре­ди.
Пъл­но ком­пен­си­ра­не на ог­ра­бе­на­та от пар­ток­ра­то­ри­те от 9.09.1944 г. до­се­га част от ра­бот­на­та зап­ла­та на всич­ки ра­бот­ни­ци и пен­си­о­не­ри, вклю­чи­тел­но и по­ла­га­ло­то се на тех­ни­те нас­ле­до­да­те­ли (с из­к­лю­че­ние на ня­кол­ко хи­ля­ди ду­ши, ко­и­то са би­ли са­мо на пар­тий­на служ­ба и са по­лу­ча­ва­ли неп­ра­во­мер­ни до­хо­ди за своя дъл­бо­ко вре­ден за об­щес­т­во­то труд).
Из­п­ре­вар­ва­що еже­ме­сеч­но уве­ли­че­ние на пен­си­и­те в стро­го съот­вет­с­т­вие с рав­ни­ще­то на ико­но­ми­чес­кия прос­пе­ри­тет на Бъл­га­рия.
За­е­ма­не на дър­жав­на служ­ба са­мо съ­о­б­раз­но с кон­к­рет­ния об­щес­т­вен при­нос на кан­ди­да­та, до­ка­за­но рав­ни­ще на гра­мот­ност и про­ве­ре­на про­фе­си­о­нал­на ком­пе­тен­т­ност.
Не­до­пус­ка­не от пар­ла­мен­та бю­джет­ни­те сред­с­т­ва за об­ра­зо­вание, на­у­ка и кул­ту­ра да са под рав­ни­ще­то на пре­дос­та­вя­ни­те за от­б­ра­на.
По­е­тап­но пре­мах­ва­не на за­дъл­жи­тел­на­та во­ен­на служ­ба и съз­да­ва­не на про­фе­си­о­нал­ни въ­о­ръ­же­ни си­ли с ви­со­ка бо­е­с­по­соб­ност и га­ран­ти­ран жиз­нен стан­дарт.
Прив­ли­ча­не към на­ка­за­тел­на от­го­вор­ност на ви­нов­ни­ци­те за на­ци­о­нал­на­та ка­тас­т­ро­фа.
Чо­ве­ко­лю­би­ва прош­ка за всич­ки заб­лу­де­ни от со­ци­а­лиз­ма, но чис­то­сър­деч­но по­ка­я­ли се чрез де­ла­та си (а не на ду­ми) на­ши съграж­дани.
Бъл­га­рия – Швей­ца­рия на Бал­ка­ни­те!
Се­га вие, скъ­пи съ­на­род­ни­ци, зна­е­те, че съ­щес­т­ву­ват плат­фор­ма и прог­ра­ма за кон­к­рет­ни дейс­т­вия, без ло­зун­ги и праз­ни обе­ща­ния. Срав­не­те ги с ня­кол­ко­то прок­ла­ми­ра­ни на­бо­ри от ло­зун­ги и по­ред­ни хи­ме­ри на де­мок­ра­ти­чес­ки и дру­ги со­ци­а­лиз­ми. Ре­ше­те са­ми: да­ли ще про­дъл­жи­те да сте на­се­ле­ние, или на 13 ок­том­в­ри ве­че ще бъ­де­те На­род.
Об­ви­ня­ват ме, че съм при­зо­ва­вал към бунт. Всъщ­ност ви­на­ги съм ци­ти­рал аб­зац тре­ти на Все­о­б­ща­та дек­ла­ра­ция за пра­ва­та на чо­ве­ка, при­е­та на 10 де­кем­в­ри 1948 г. от Об­що­то съб­ра­ние на ООН:
„Не­о­б­хо­ди­мо е пра­ва­та на чо­ве­ка да бъ­дат зак­ри­ля­ни от за­ко­на та­ка, че той да не бъ­де при­нуж­да­ван да при­бяг­ва към бунт сре­щу ти­ра­ни­я­та и по­тис­ни­чес­т­во­то ка­то към пос­ле­ден из­ход.“
Към те­зи ду­ми на Хар­та­та за пра­ва­та на чо­ве­ка мо­га да до­ба­вя са­мо то­ва:
– Ако на­род­ни­ят вот на 13 ок­том­в­ри не пре­се­че пъ­тя на чер­ве­ни­те со­ци­а­лис­ти и на си­ни­те съг­ла­ша­те­ли, ни­кой не ще ус­пее да спре страш­ния гняв на глад­ни­те, го­ли­те и из­лъ­га­ни­те са­мо след ня­кол­ко ме­се­ца. Та­ка из­ма­ме­ни­ят на­род ще осъ­щес­т­ви сво­е­то от­ча­я­но пра­во на са­мо­о­т­б­ра­на.
„Де­мок­ра­ти­чес­ки­ят“ со­ци­а­ли­зъм на БСП и со­ци­а­л­де­мок­ра­ци­я­та на БСДП имат общ ос­но­вен и неп­ре­о­до­лим ан­ти­чо­веш­ки не­дос­та­тък – те са иде­о­ло­гия и прак­ти­ка на пре­раз­п­ре­де­ле­ни­е­то: всич­ки сла­гат в об­щия кюп, от кой­то след то­ва ли­де­ри­те пре­раз­п­ре­де­лят уж по рав­но, уж по спра­вед­ли­вост... „REDIVIDE ET IMPERA!“ – „ПРЕ­РАЗ­П­РЕ­ДЕ­ЛЯЙ И ВЛА­ДЕЙ!“ – е тех­ни­ят общ де­виз.
Ре­зул­та­тът? След де­се­ти­ле­тия те­о­рия и прак­ти­ка „де­мок­ра­ти­чес­ки со­ци­а­ли­зъм“ съ­сед­на нам дър­жа­ва аго­ни­зи­ра; „де­мок­ра­ти­чес­ки со­ци­а­ли­зъм“ и „югос­лав­с­ки ва­ри­ант“ са две­те име­на на ед­на и съ­ща по­ли­ти­ка и прак­ти­ка. Мо­де­лът за со­ци­а­л­де­мок­ра­ция – Шве­ция – от­х­вър­ли на из­бо­ри­те на 15 сеп­тем­в­ри со­ци­а­л­де­мок­ра­ти­чес­кия модел.
Из­хо­дът? Гла­су­вай­те за Пар­тия Ли­бе­ра­лен Кон­г­рес, ко­я­то ще ви раз­вър­же ръ­це­те за сът­во­ря­ва­не на ма­те­ри­а­л­ни и ду­хов­ни бла­га в ус­ло­ви­я­та на сво­бод­на, не­у­т­рал­на, бо­га­та, чо­ве­ко­лю­би­ва и ува­жа­ва­на Бъл­га­рия! Пус­не­те бя­ла­та бю­ле­ти­на с три зе­ле­ни лен­ти!
Гла­су­вай­те за Бъл­га­рия – Швей­ца­рия на Бал­ка­ни­те!
[Публикувано на стр.369-372 от книгата на проф. Янко Янков ДОКУМЕНТ ЗА САМОЛИЧНОСТ. Политическа документалистика. - С., "Янус", 1994. - 640 с.].

Няма коментари:

Публикуване на коментар