2014-07-14

Позив! Адресиран към Кого и за какво?!?




Позив! Адресиран към Кого и за какво?!?

            ЕКСШЕФЪТ НА МВР-СЛЕДСТВИЕТО В МОНТАНА О.З.ПОЛК. ЦЕКО ЛОЗАНОВ:
            Спомням си дори един случай. Мобилизираха ни целия състав да пазим по блоковете цяла нощ, а на сутринта що да видим - един залепен на входната врата на окръжното управление на МВР!
Публикувано: 11 окт. 2006

Eто целия текст:
            - Разбрах, че сте били следовател и по следственото дело срещу известния правист Янко Янков. В какво беше обвинен?
            - Той беше близък човек на тогавашния главен прокурор Костадин Лютов и на заместник-председателя на Държавния съвет Ярослав Радев. Техен асистент ли беше, не помня точно. Носеха се слухове, че имали нещо с жена му, но се скарали и го погнали. Та Янко Янков беше изселен в родното си село Клисура, Монтанско. Заподозряхме го, че пише лозунги. Задържахме го, те спряха.
            - Какви бяха тези лозунги - сигурно с антисоциалистическо съдържание?
            - Срещу Тодор Живков. Спомням си дори един случай. Мобилизираха ни целия състав да пазим по блоковете цяла нощ, а на сутринта що да видим - един залепен на входната врата на окръжното управление на МВР! Та като го задържахме Янков, лозунгите спряха. И се прие, че той е авторът. Добре, ама аз извърших съдебно-почеркова експертиза и се установи, че той не ги е писал тези неща. Прекратих делото и го пуснах. Получих обаче упреци, че не съм си свършил както трябва работата, че едва ли не го защитавам... Беше създадено някакво отношение срещу мен от служителите на Държавна сигурност. Янко Янков дойде в София и там го задържаха по друг повод - заради френското посолство ли, не помня точно, и го съдиха. Вкараха го в затвора в Пазарджик.
            Едно интервю на Жана АРСОВА

*************

         Целият текст на цялото интервю има характера на една наистина виртуозна или дори превъзходна манипулация, на един високопрофесионално ЦЕЛЕВО „разбъркан микс“ от истини, полуистини и напълно нагли лъжи, съвсем неслучайно поднесен именно през 2006 г.
         Лично за мен единствената „полза“ от текста е, че за първи път официално се съобщава факт, който до този момент е бил пазен в най-строга тайна и по-повод и във връзка с който все още живите от онова време високопоставени комунистически ченгета от Държавна сигурност все още са работелиq за да търсят отговорd на въпроса „Кой и защо го е бил направил?“.
         Бяха бесни!
         Вероятно неимоворно бесни!
         Целият им бяс бе стоварен върху мен - аз бях арестуван като „извършител“ на това, както те го наричаха, „злостно“ престъпно деяние.
         Но естествено, не бях никакъв „извършител“ – в продължение на много месеци целият ресурс на ДС бе включен в разследване на всяка моя стъпка и категорично бе доказано, че по това време аз не съм се намирал в този район.
         По време на следствието аз развих и обосновах тезата, че това си е техно дело, на Държавна сигурност; и че не знам и нямам никаква представа относно това „защо са го направили?“, но че имам твърдия усет, че това те са си го направили.
         Обвинението срещу мен за това „нагло престъпление“ отпадна.
         В затвора ме пратиха за други неща, които също така не бяха доказани и поради това след пълното ШЕСТГОДИШНО изтърпяване на присъдата бях признат за напълно невинно осъден при пълна липса на изискуемите от закона доказателства
         ...
         Непосредственият извършител на престъпното деяние отдавна е мъртъв – ДС никога не можа да докаже, че той е извършителят, но го заподозряха и го подложиха на изключително жесток, перверзен и напълно ПРЕСТЪПЕН тормоз, включително и чрез химически и медикаментозни третирания, и той почина от рак.
         Дори и съгласно нормите на комунистическото Право и Закон това, което бе направено от „извършителя“ не беше престъпление, но това, което офицерите от ДС направиха срещу него бе и е престъпление.
         Днес никой не разследва офицерите от ДС за това тяхно престъпление.
         Днес, вече толкова много години оттогава не спирам да се питам:
         Този, който бе направил това, Защо го бе направил?.
         Нима наистина е разчитал, че така нареченият „българин“ има способността да оценява такива неща и да откликне със съпротива срещу ПРЕСТЪПНАТА ДЪРЖАВНА ВЛАСТ?
14.07.2014 г.
***

Няма коментари:

Публикуване на коментар