Address for letters:
Янко Николов Янков –
Гражданско лице – гражданин на България и на Европейския съюз (имащ
легитимният статус на самостоятелен индивидуален субект на Международното право – тъй като съгласно Решение
от 05 Февруари 1963 г. на Съда на Европейските общности по дело 26/62, Rec., 1963, p.3, concl. K. Roemer, „Общността представлява НОВ ПРАВЕН РЕД В
МЕЖДУНАРОДНОТО ПРАВО, в полза на който държавите са ограничили суверенните си
права и като СУБЕКТИ НА ТОЗИ НОВ РЕД НА МЕЖДУНАРОДНОТО ПРАВО ВЕЧЕ СА ВСТЪПИЛИ
НЕ САМО ДЪРЖАВИТЕ-ЧЛЕНКИ, НО И ТЕХНИТЕ ГРАЖДАНИ);
По времето на комунистическия режим политически уволнен от научната и
преподавателската работа в БАН и СУ; интерниран (въдворен) в родното село;
осъден на заточение и принудителен концлагерен труд в химическите заводи в
Девня; осъден на строг затворнически режим за подстрекаване на 24 посолства и 2 информационни агенции за враждебни действия срещу СССР,
Варшавския договор, социалистическите страни и България;
на 30 Март 1990 г. Общото
събрание на наказателните колегии на Върховния съд е издало решение, съгласно
което официалната комунистическа държавна власт е извършила политически
мотивирана престъпна репресивна дейност
Участник
в Националната политическа „Кръгла маса” Януари-Май 1990 г.; отстранен поради радикалното противопоставяне
срещу подготвеното „Споразумение” между БКП и СДС;
Депутат (сенатор) в Седмото Велико Народно Събрание, имащо легитимният
статус на Горна (Сенатска) Камара на Парламента;
Академик, почетен член на
Сръбската Кралска академия на науките и изкуствата;
Дописен
член (член-кореспондент) на
Българската академия на науките и изкуствата (БАНИ),
Председател на Управителния съвет на Базисния Институт за Проучване и
защита на човешките права;
Председател на Съюза на юристите-демократи
ж. к. „Дианабад”, блок 4, етаж 6, ап. 38, София 1172
Библиография 2012 г.: http://iankov.blogspot.com/2012/10/blog-post_4.html
Библиография 2019
г.: http://iankov.blogspot.com/2019/01/2019.html
=========================================================
03 Април 2019 г.
Тридесет и втори (32-ри) СПЕЦИАЛЕН Меморандум
До (01) Председателя на Народното
събрание;
До (02) Президента на
България;
До (03) Министър-Председателя
(Премиера) на България;
До (04) Министъра на вътрешните
работи;
До (05) Главния прокурор;
До (06) Негово Превъзходителство
посланика на Руската федерация, Съдружен Главен Надзирател на
Съветско-Руско-Американския Концлагер „България”;
До (07) Негово Превъзходителство
посланика на САЩ, Съдружен Главен Надзирател на Съветско-Руско-Американския
Концлагер „България”;
До (08) Негово Превъзходителство
Ръководителя на Представителството на Европейската Комисия в България,
екзекутивен и екзекуционен гарант на престъпната компрадорска камарила на
българската държавна власт;
Същият В ТИПИЧНО МАФИОТСКИ СТИЛ ми е изпратил две
електронни писма, с които ме уведомява, че ЕДНОСТРАННО ПРЕКРАТЯВА МОЯТА
КОРЕСПОНДЕНЦИЯ ДО НЕГО, без да дава каквито и да са легитимни аргументи;
До (09) Негово Превъзходителство
посланика на Австрия;
До (10) Всичките, вече традиционно
информирвани от мен 51 (петдесет и една) дипломатически мисии;
До (11) Всичките български и
други медии – на техните E-mail- адреси.
І
Акуратно обръщам вашето
вниматие върху обстоятелството, че тук визираният казус
„Преторианската гвардия на хунтата
Борисов-Цацаров-Пеевски - ОБЕЗПЕЧИТЕЛ на
тоталната корупция, тоталния геноцид и тоталното
унищожение на държавата и на обществото”
се основава върху следният официален публичен текст:
5 млрд.лв. за заплати на раздутата
българска администрация
5 млрд.лв. за
заплати на раздутата българска администрация
Армията на бг-чиновниците и бюрокрацията
расте неудържимо-над 5 млрд.лв. отиват за заплати
Както се случва от години
насам, администрацията расте - и като брой структури, и като щатни бройки, и
като заплати, пише "Фрогнюз".
Според
публикацията в сайта бюрокрацията у нас към 31 декември 2017-а е 139 665 щатни
бройки (132 648 за 2016-а).
Освен
това съществуват общо 70 консултативни съвета, от които 32 са създадени с
постановление на Министерския съвет и 38 - със закон.
От
тях 35 са създадени към правителството, 28 са създадени като консултативен
орган към министър, пет - към председател на държавна агенция, и две - към
изпълнителен директор на изпълнителна агенция.
Прави
впечатление също така, че незаетите щатни бройки в администрацията са 10 760,
като текучеството спрямо 2016-а е подскочило два пъти!
За заплати са изхарчени над 5
млрд. лева.
Издръжката
също е солидно перо - разходите са се увеличили с 400 млн. лв. в сравнение с
година по-рано.
От
580 административни структури през 2017 г. (559 през 2016-а), които прилагат
Закона за администрацията, две са без годишни отчети, четири - с отчети с
грешки, десет - с частични отчети, една не е дала никаква информация.
Трета
поредна година отчет не представят осем ведомства, втора поредна година - три
структури.
Тези
580 администрации обаче не са всички на брой у нас.
Поради
спецификата на своята дейност в Интегрираната информационна система на
държавната администрация (ИИСДА) не са въвели данни за 2017 г.
***"Авиоотряд 28",
***Държавната агенция "Национална
сигурност",
***Държавната агенция
"Разузнаване",
***Държавната агенция "Технически
операции",
***Служба "Военна полиция",
***Служба "Военна информация",
***Националното бюро за контрол на
специалните разузнавателни средства,
***Централната избирателна комисия,
***Икономически и социален съвет,
***Националният военноисторически музей,
***Почивната база "Орлица",
***Почивната база "Слънчев бряг"
и
***редакцията на списание
"Гора".
Интересно
какво е специфично тайното и свръхсекретно в щата и заплатите на
правителствения авиотряд, на почивните бази на Министерския съвет, на
Централната избирателна комисия, на Икономически и социален съвет, на
Военноисторическия музей, че дори и на една редакция на списание?, изброява
Банкеръ.
Освен
изброените в споменатите 580 структури не влизат и някои комисии, звената на
съдебната система, в отчетите на МВР и МНО не са включени наетите лица, липсва
Държавния фонд "Земеделие" и т.н.
С всички уговорки бюрокрацията у нас
към 31 декември 2017-а е
139 665 щатни бройки (132 648 за 2016-а).
Освен
това съществуват общо 70 консултативни съвета, от които 32 са създадени с
постановление на Министерския съвет и 38 - със закон.
От
тях 35 са създадени към правителството, 28 са създадени като консултативен
орган към министър, пет - към председател на държавна агенция, и две - към
изпълнителен директор на изпълнителна агенция.
Прави
впечатление също така, че незаетите щатни бройки в администрацията са 10 760,
като текучеството спрямо 2016-а е подскочило два пъти!
За заплати пък са изхарчени над 5 млрд.
лева.
Естествено,
издръжката също е солидно перо - разходите са се увеличили с 400 млн. лв. в
сравнение с година по-рано.
Данните
са взети от Националния статистически институт по справки, подавани към него.
Те
може да са верни, а може и да са неверни, след като за не подаден години наред
отчет към ИИСДА не се носи никаква отговорност.
В
същото време някои наивници смятат, че най-точната и вярна картина за броя на
структурите, на чиновниците, за равнището на заплатите може да се получи чрез
НОИ и Здравната каса.
Явно
този прост и надежден способ не изнася на властта и тя гледа да отбие номера
със статистически справки вместо с финансови документи.
Оказва
се, че и конкурсното начало, толкова широко рекламирано, се прилага сравнително
ограничено - само 33.5% от служителите са назначени по този начин.
Още
един любопитен факт - щатните бройки, заети от жени в държавната администрация,
са 67 500. А на ръководните длъжности жените са точно две-трети - 66% от
всички. Излиза, че живеем в матриархат и нежният пол управлява България, макар
премиерът да се слави като първи мъжага. С тези данни Истанбулската конвенция,
предизвикала толкова спорове, е приложена дори с излишък у нас.
Иначе
57% от чиновниците са висшисти.
Лидират
стопанските науки - 33%, техническите - 15.8%, правото -11%, педагогиката -
7.1%, сигурност и отбрана - 6.5% и социалните науки - 5.7 процента.
С
друга специалност са 21 процента.
Най-голямо
текучество през 2017-а е имало в изпълнителните агенции, като почти всеки пети
е бил освободен.
През
тях преминават и се разпределят европейските средства и смяната на
правителствата подсказва за какво иде реч.
Смущават
и оценките за дейността на администрацията, които тя си е поставила:
-
"Изключително изпълнение" - 7559 оценки, или 11.2% от всички поставени;
-
"Изпълнението надвишава изискванията" - 35 639 оценки, или 52.7% от
всички поставени;
-
"Изпълнението напълно отговаря на изискванията" - 23 585 оценки, или
34.8% от всички поставени;
-
"Изпълнението отговаря не напълно на изискванията" - 827 оценки, или
1.2% от всички поставени;
-
"Неприемливо изпълнение" - 76 оценки, или 0.1%.
Покрай
"изключителното изпълнение" и "надвишените изисквания" през
2017-а са подадени 129 891 жалби по повод лошо администриране!
Исканията
до съда за завеждане на дела заради действия или бездействия на администрацията
са 3045.
Драматични
размери достига у нас диференциацията в заплащането за една и съща работа на
една и съща длъжност в едно и също звено.
Например
началник отдел може да взима 800 лв. основна заплата, може да прибира и 3200
лв., на старши специалистът може да му дават жалките 480 лв., а може и почти
1700 лева.
Тези
методики за определяне на заплащането, които са нормативно постановени,
облагодетелстват единствено методиката "наш човек" и отдавна се
нуждаят от коренна промяна.
Поразително
е, че от 115 743 бр. компютри и лаптопи във ведомствата на 23 221 не е
инсталиран антивирусен софтуер.
Независимо
от изразходваните няколко милиарда за електронно правителство 13.79% от
администрациите нямат система за документооборот, 15.69% нямат система за
правно-информационни услуги, 31.03% не са въвели система за управление на
човешките ресурси, 3.97% нямат система за труд и работна заплата, 3.62%
нямат... счетоводна система, 43.45% не разполагат със система за управление на
база данни, а 55.86% нямат системи за управление на документи, потоци и
съдържание през WEB.
Затова
пък 132 000 души, вкл. и чистачките, общо ползват 355 327 активни телефонни
номера, от които 150 247 фиксирани,193 521 мобилни и 11 559 комбинирани.
С
други думи, на всеки средностатистически чиновник се падат 3 телефонни номера
от различен тип, а на по-високопоставените - до четири-пет.
Единственото
обяснение в случая е корупция и ползване за лични и семейни нужди.
Могъщата
българска бюрокрацията ползва 2648 сгради.
Повечето
ведомства и структури са разположени в няколко - например Агенцията за
устойчиво енергийно развитие ползва шест.
Разбира
се, че е възможно да се преструктурира месторазположението на различните звена
- особено в столицата, така че те да се съберат под общ покрив.
Това
със сигурност ще е много по-удобно за гражданите и фирмите, ползващи услугите
им, само че защо да се прави, след като в нашата държава гражданите работят за
чиновниците, а не обратното.
Срамно
е също така, че днес, в страна от Европейския съюз, чиновническата армия расте,
а електронното управление е потънало в забвение.
Една
съпоставка с времената на социализма показва, че тогава щатът на
администрацията е бил с 22 хил. бройки по-малък, въпреки че се управляваше
цялото национално стопанство и населението бе с 2 млн. повече.
Сега
разходите за бюрократите са много по-големи, но ползите са непропорционални
ниски спрямо създадените административни възможности и капацитет.
ІІ
Пледирам да получа вашето
височайше държавно-властническо гледище или мнение по визираният казус.
Настоявам КАКТО да
получа абсолютно пълна информация,
ТАКА И да бъдат
реализирани изискванията на Принципите и Нормите на Правото.
03 Април 2019 г. Янко
Н. Янков
& Край на документа
Няма коментари:
Публикуване на коментар