2012-05-12

ОТВОРЕНО ПИСМО ДО ВАСИЛ КЪДРИНОВ


Address for letters:
Янко Николов Янков –
Гражданско лице – гражданин на Европейския съюз,
Председател на Партия Либерален конгрес,
Председател на Съюза на юристите-демократи,
Председател на УС на Базисния Институт
за Проучване и защита на човешките права
ж. к. „Дианабад”, блок 4, етаж 6, ап. 38, 1172 София
Ianko N. Iankov
Dianabad, Block 4, ap. 38, 1172 Sofia, Bulgaria
Web sites:
================================================================
12 Май 2012 г.

Отворено писмо
(публикувано на следния електронен адрес: 
 http://iankov.blogspot.com/2012/05/blog-post.html)
 
до Васил Къдринов -

Център „Хана Аренд – София”,

ул. „Кирил Христов” 2

(тел. 00-359-889-03-29-54; 00-359-878-20-18-63)
4000 Пловдив

            Гражданино Къдринов,
            Както много добре знаете, ние с Вас се познаваме от 1985 г., когато аз, пребивавайки в една от предназначените за тотално изолиране килии на Софийския централен затворq внезапно бях „ощастливен“ от възможността да разговарям с друго същество, поне привидно различно от затворническите надзиратели.
            После, два дни след като Вие „напуснахте“ килията, началникът от системата на затворническата администрация Петър Василев бе разпоредил да ме изведат от килията и да ме отведат в неговата канцелария.
            Там, в присъствието на надзирателя, който ме отведе, визираният затворнически шеф със строг и назидателен тон поиска от мен да коментирам поставения в папка писмен текст, написан лично от Вас.
            След като внимателно прочетох написаното от Вас аз констатирах, че Вие сте написал абсолютно неверkи твърдения, свеждащи се до това, че след като съм бил една година в състояние на пълна изолация и не е било имало с кого до говоря, изведнъж съм Ви бил почувствувал почти като абсолютно доверен пастор-изповедник; и че най-чистосърдечно съм бил направил пред Вас признания, свеждащи се до това, че съм извършил всичкото онова, в което съм бил обвинен,  което категорично съм отричал както по време на следствието в Държавна сигурност (ДС), така и по време на съдебния процес.
            Както и тогава, така и сега Вие, гражданино Къдринов, много добре сте знаел и знаете, че преди арестуването ми аз съм бил Главен асистент в Юридическия факултет на Софийския университет; и че като изключително високопоставен за времето си професионален юрист несъмнено още с Вашето появяване в килията съм могъл професионално и уверено да преценя, че Вие сте бил изпратен при мен именно като т. нар. „килиен провокатор“ или „камерник“; още повече, че в професионалната ми научна биография вече съм бил имал официални научни публикации от сферата на т. нар. „психология на правото“, единият от разделите на която е именно т. нар. „репресивна психология“, а другият -  „затворническа психология“.
            Така, гражданино Къдринов, на мен ми бе предварително пределно професионално ясно, че след като категорично съм отказвал да се призная за виновен както по време на следствените процедури в Главно Следствено управление на Държавна сигурност, така и по време на съдебния процес в наказателния съд, ДС непременно ще потърси и ще намери провокатор, който да заяви, че именно пред него съм бил направил признанията, които съм бил отказвал да направя пред следователите и съдиите.
            Така, когато Вие се появихте при мен в килията, на мен ми бе пределяно ясно, че подлостта да бъде извършено онова, за което става въпрос, е възложена именно на Вас; а после, когато затворническият шеф Петър Василев ми даде папката, аз вече знаех, че преценката ми е била правилна.
            В ситуацията или казуса, обаче, има един изключително важен детайл.
            С визирания затворнически шеф Петър Василев ние сме били не само в един курс като състуденти, но и известно време сме били приятели; и именно в контекста на тази ситуация той очевидно съвсем преднамерено бе поставил в папката при Вашия ченгеджийски донос срещу мен няколко страници справка от Вашето затворническо досие; в които бе записано, че по повод и във връзка с Вашето арестуване Вие не само сте бил оказал абсолютно пълно съдействие на властта за разобличаване на някакви други хора (арестувани именно благодарение на Вас!!!), но и сте бил поел ангажимент за в бъдеще честосърдечно да помагате на органите на ДС за разобличаването и на другите злостни врагове на комунизма.
            Тъй като, естествено, аз отказах да направя какъвто и да е коментар на написания от Вас пасквил, след няколко дни ме отведоха в Главно следствено управление на Държавна сигурност, за да направят официално протоколиран разпитат по повод на Вашето „донесение“ за моето „признание“ пред Вас относно извършената от мен престъпна дейност.
            Там разпитът бе воден от следователя подполковник Митьо Йорданов и началника на специалното отделение за разпит на особено опасни  политически престъпници полковник Чавдар Новански.
            Аз, разбира се, не само отрекох да съм правел пред Вас каквито и да са самопризнания, но и изрично поисках да протоколират, че лично Вие сте бил изпаднал в някаква психологическа криза, при която лично Вие сте този, който е бил направил пред мен самопризнания относно своята ангажираност с Държавна сигурност.
            Така аз намерих нужния ми повод и нужното ми основание охотно да разкажа, че лично сте ми казал всичкото онова, което вече бех прочел в справката, която Петър Василев „поради недопустима професионална разсеяност“ бе поставил в папката с Вашия донос срешу мен.
            Така шокът на полковниците бе неописуем и те просто нямаха друг изход, освен да се откажат от стратегията си да ме осъдят въз основа на Вашите доноси като агент на Държавна сигурност срещу мен.

*************
            Както много добре знаете, гражданино Къдринов, от 1990 г. до днес самият аз абсолютно никога не съм Ви търсел по абсолютно никакъв повод, и именно Вие, без да знаете за гореописаната „събда“ на написания лично от Вас ченгеджийски донос срещу мен, сте бил този, който ме е търсел.

            Както много добре би трябвало да се досещате, гражданино Къдринов, поводът да се обърна към Вас с настоящето отворено писмо са следните думи, които ние с Вас сме обменили неотдавна по Skype.

*************

[13.4.2012 г. 13:44:31] Vasil Kadrinov: да се чуем за малко ?
[21.4.2012 г. 11:37:41] Vasil Kadrinov: Здравей Янко, обажда се Нела Винкелман от Прага и пита за доклада ти на конференцията на 5-ти Юни, аз и казах, че има вероятност и да не участваш, защото си зает, но тя много държи да отидеш, самото четене на доклда ти приема че може да го направя аз. Кнфрнцията е за юристи, там ще бъдат вероятно и Йоахим Гаук и Карла дел Понте.

[21.4.2012 г. 11:38:56] ianko iankov: (wave) (ninja)
[21.4.2012 г. 11:39:04] ianko iankov: здравей
[21.4.2012 г. 11:39:15] ianko iankov: от днес е втори ден както съм в БГ
[21.4.2012 г. 11:39:27] ianko iankov: вчера бех в Пловдив
[21.4.2012 г. 11:39:41] Vasil Kadrinov: и не се обади ...
[21.4.2012 г. 11:40:15] ianko iankov: имах страхотна ангажираност и мислех да ти се обадя но не намерих време - освобидих се едва в 15 часа и почързах да се прибера
[21.4.2012 г. 11:40:22] ianko iankov: в понеделник ще съм там
[21.4.2012 г. 11:40:45] ianko iankov: в 17 часа а не в 15
[21.4.2012 г. 11:40:58] Vasil Kadrinov: аз в неделя, понеделник и вторник ще съм в София
[21.4.2012 г. 11:41:05] ianko iankov: жалко
[21.4.2012 г. 11:41:16] ianko iankov: после пак ще ходая в пловдив
[21.4.2012 г. 11:41:30] ianko iankov: следващите две седмици ще имам лекции
[21.4.2012 г. 11:41:33] Vasil Kadrinov: ти до кога ще си в БГ
[21.4.2012 г. 11:41:33] ianko iankov: и изпити
[21.4.2012 г. 11:41:45] ianko iankov: вероятно още 2-3 седмици
[21.4.2012 г. 11:41:55] ianko iankov: ще говорим и за доклада
[21.4.2012 г. 11:42:08] ianko iankov: при такава ситуация бих отишъл
[21.4.2012 г. 11:42:23] ianko iankov: [21 април 2012 г. 11:42] ianko iankov:
<<< при такава ситуация бих отишъл
[21.4.2012 г. 11:44:08] Vasil Kadrinov: да, това ще е много добре, ще ходим заедно
[21.4.2012 г. 11:45:12] Vasil Kadrinov: az ste patuvm do Germania za edna sedmiza i ste se varna na 02.05. Ti ste idvash li v Plovdiv seld 02.05 za ispiti i dr ?
[21.4.2012 г. 11:46:49] ianko iankov: на 2, 3, 4
[21.4.2012 г. 11:47:40] ianko iankov: или 3, 4 5
[21.4.2012 г. 11:47:44] Vasil Kadrinov: dobre togava - da se vidim na 3-ti, samo kazi chas i myasto
[21.4.2012 г. 11:47:59] ianko iankov: в университета
[21.4.2012 г. 11:48:04] ianko iankov: часът после
[21.4.2012 г. 11:48:22] Vasil Kadrinov: hubavo, taka se razbirame
[21.4.2012 г. 11:48:32] ianko iankov: да
[21.4.2012 г. 11:49:02] Vasil Kadrinov: do skoro i dobro prekarvane v BG !
[21.4.2012 г. 11:49:10] ianko iankov: бай

[1.5.2012 г. 12:18:33] ianko iankov:
Виж:  2012-05-01, ОТВОРЕНО ПИСМО ДО 18 ПОСОЛСТВА С ИСКАНЕ ЗА СЪДЕЙСТВИЕ ЗА УБЕЖИЩЕ, ЗАКРИЛА И ПРАВОСЪДИЕ - 02 МАЙ 2012 Г. ,

[2.5.2012 г. 18:05:21] ianko iankov:
Виж:  Известен наш учен и правозащитник търси политическо убежище, 2 май 2012 , http://www.eurochicago.com/2012/05/pravozashtitnik-tarsi-ubezhishte/  

Виж:  2012-05-01, ОТВОРЕНО ПИСМО ДО 18 ПОСОЛСТВА С ИСКАНЕ ЗА СЪДЕЙСТВИЕ ЗА УБЕЖИЩЕ, ЗАКРИЛА И ПРАВОСЪДИЕ - 02 МАЙ 2012 Г., http://iankov.blogspot.com/2012/05/18-02-2012.html  

Виж:  http://diagnosa.net/diagnosite-mi/%d1%8f%d0%bd%d0%ba%d0%be-%d1%8f%d0%bd%d0%ba%d0%be%d0%b2-%d0%bf%d0%be%d0%bb%d0%b8%d1%82%d0%b8%d1%87%d0%b5%d1%81%d0%ba%d0%b8-%d0%b7%d0%b0%d1%82%d0%b2%d0%be%d1%80%d0%bd%d0%b8%d0%ba-%d0%bd%d0%b0



 [07:22:00] Vasil Kadrinov:
Съжалявам Янко, но ти преследваш други цели - да получиш политическо убежище - непрекъснато променяш желанията си и явно работата на тази платформа в Прага не те интересува, а те интересува да си уредиш убежище в друга държава. Този филм го гледах вече веднъж, когато щеше да ходиш в Швейцария и след това се отказа, защото видя, че никой няма намерение да те обгрижва там като малко детенце. Говорих с турците в Измир и те не те считат за надежден да представиш в Брюксел тяхната кауза, уважават те, но те намират за лабилен. Не желая да бъда манупулиран от теб поради плановете ти да емигрираш, не знаейки всъщност какво искаш. Ти имаш нужда от психологическа помощ, защото имаш параноични страхове или просто преиграваш- никой не вярва, че ДС е убила 6 човека от семейството ти. Никой няма да ти даде убежище и да ти изсипе купища пари. Налягай си парцалите, работи и си гледай семейството. Аз те уважавам и държа на теб, казвам ти тези неща като приятел.

[4.5.2012 г. 14:19:51] ianko iankov: Благодаря ти "Приятелю". Като на "Приятел" ще ти кажа, че ще ти е нужен добър адвокат.


[4.5.2012 г. 23:39:56 | (23:56:42 — редактирано)] ianko iankov:
Уважаеми господин Къдринов, много добре знаеш, че никога не съм искал да участвувам в конференцията за която пишеш, много добре знаеш, че винаги съм ти казвал в устните ни разговори по скайпа, че това е нещо, което въобще не ме интересува, и много добре знаеш, че ти бе този който многократно си настоявал аз да отида с тебе там и че дори си говорел с бай Георги той да ме увещава да отида с тебе. накрая, когато ти не само ми го каза устно, но дори си го написал писмено в скайпа, че оттам били настоявали аз да отида заедно с тебе , аз ти отговорих уклончиво, но не окончателно и изрично и ясно "под условие", че при такава ситуация бих могъл и да отида. Ти изрично си написал в скайпа, че искаш заедно да отидам и че ще говорим по въпроса след като се завърнеш от Германия. Междувременно, аз ти пратих по скайпа текста на моето официално обръщение до посолствата, след което ти реагира абсолютно "откровено", като се нахвърли върху мен с посоченият текст

[4.5.2012 г. 23:49:05] ianko iankov:
Ако се консултираш с адвокат, той ще ти каже какво си направил с този текст. Впрочем, ние с тебе се запознахме в килията на Затвора, откъдето ти излезе и два дни след това Петър Василев поиска от мен да коментирам писмения текст, който си написал за мен. а ситуацията беше текава, че аз никога не съм се признал за виновен, а ти си писал, че пред тебе съм се признал за виновен и твоето "откровено донесение" имаще предназначението да послужи като съдебно доказателство пред съда. Тъй като с Петър Василев сме били състуденти от един курс, той бе сложил при твоя донос и още няколко страници справка за тебе в който пишеше, че по повод и във връзка с твоето арестуване си бил оказал пълно съдействие на властта за разобличаване на някакви други хора, и си бил поел ангажимент да помагаш и за в бъдеще. когато след няколко дни ме отведоха в Главно следствено управление, за да ме разпитат по повод на твоето донесение относно моето "признание" пред тебе относно моята престъпна дейност, разпита бе воден от Митьо Йорданов и Чавдар Новански, и аз отрекох да съм казвал каквото и да е пред тебе и поисках от тех да приложат справката, която ми бе показана от Петър Василев, и така те се отказаха да използяват твоите донесения против мен

[4.5.2012 г. 23:52:38 | (23:53:24 — редактирано)] ianko iankov:
Има и още много дреги неща, но нека сега не ги споменавам, освен ако твоите господари от тайните служби не са решили на всяка цена да ме заплиташ

[10:36:22] Vasil Kadrinov:
След като тази конференция в Брюксел не те интересува ще трябва да се намери друг човек, който да отиде там. От там настояваха да отиде юрист, който е запознат с правните въпроси, свързани с комунистическите престъпления и за това се обърнах към теб. Но след като това е нещо, което въобще не те интересува и си го заявил съвсем ясно и не уклончиво, то ще трябва да се търси друг човек. В писмото си пишеш, че някакви лица Василев, Йорданов и Новански са ти говорили, че аз нещо някъде съм писал, но ти самият не си видял, това, което те твърдят, че съм писъл. Е, за да докажеш, че съм писал би трябвало да ги призовеш като твои свидетели. Това ще е една наистина вълнуваща сцена - Янко Янков призовава Василев, Йорданов и Новански от ДС за свои свидетели.

*************
            Гражданино Къдринов,
            Тук и сега аз няма да коментирам написания от Вас текст, характерът на който е абсолютно същият като онзи, който бяхте написали срещу мен през 1985 г.
            Просто тук и сега Ви отправям настоящето „Отворено писмо“, с което Ви призовавам да си намерите добър адвокат, с който да се консултирате и да предложите публично оповестен вариант за изход от така визираната конфликтна ситуация.
12 Май 2012 г.                                             Янко Николов Янков: . . . . . . . . . . . . . .  

Няма коментари:

Публикуване на коментар